בצילום, פיגור התריס הוא העיכוב בזמן בין הפעלת התריס ועד שהתמונה מוקלטת. זו בעיה נפוצה בצילום של אובייקטים הנעים במהירות או אנשים בתנועה. הטווח הצר מתייחס רק להשפעות התריס, אך באופן רחב יותר מתייחס לכל הפער בין הזמן שלוחצים על כפתור ועד שהתמונה מוקלטת, כולל זמני מדידה ופיגור פוקוס.
מצלמות סרט (פילם)
במצלמות סרט, העיכוב נגרם על ידי המנגנון בתוך המצלמה שפותח את התריס, וחושף את הסרט. מכיוון שהתהליך הוא מכאני. העיכוב מורגש בעיקר לאנשי מקצוע. במצלמות SLR פיגור התריס גבוה יותר בשל הצורך להרים את המראה.
מצלמה דיגיטלית
פיגור התריס הוא הרבה יותר בעיה עם מצלמות דיגיטליות מאשר במצלמות פילם. במצלמות דיגיטליות, העיכוב בעיקר מדגימת נתונים מחיישן CCD למעגלים של המצלמה לעיבוד ואחסון. השיפורים האחרונים בטכנולוגיה, לעומת זאת, כגון מהירות, רוחב פס וצריכת חשמל של שבב מעבד וזיכרון, כמו גם טכנולוגיית CCD, הפכו פיגור תריס פחות בעיה. החל בשנת 2007, בעיית העיכוב הייתה בעיקר במצלמות דיגיטליות בדרגת איכות גבוהה שצריך להעביר ברוחב הפס יותר נתונים.במצלמות פחות איכותיות זמן הפיגור היה קטן יותר. עם המעבר לחיישני CMOS זמן הפיגור ירד עוד יותר, מאחר וחלק מהעיבוד נעשה על החיישן עצמו.
פיגור AE & AF
הרבה אנשים רואים פיגור התריס כזמן שנדרש למצלמה להגדיר את החשיפה ופוקוס אוטומטי, שהוא פיגור מסיבה אחרת, אבל אפקט דומה.
גורמים אלה של פיגור ניתן לבטל על ידי הגדרה מראש את החשיפה והפוקוס, או על ידי הגדרה ידנית. טרום חשיפה והתמקדות מראש אומר "באמצעות חשיפה ופוקוס אוטומטי , ולאחר מכן תיקון ההגדרות כך שהם לא משתנים", זה יכול להיות לעתים קרובות נעשה על ידי לחיצת חצי על לחצן התריס (ואז הצלמה באופן אוטומטי קובעת במהירות מיקוד וחשיפה), או באמצעות שימוש במתג נפרד לנעילת AE /AF. טכניקות אלו יכולות להיות משולבות - אחד באופן ידני להגדיר את החשיפה ולאחר מכן להשתמש ב- AF נעול או להפך.
פיגורי תריס במצלמות שונות
מצלמות סרט (פילם)
במצלמות סרט, העיכוב נגרם על ידי המנגנון בתוך המצלמה שפותח את התריס, וחושף את הסרט. מכיוון שהתהליך הוא מכאני. העיכוב מורגש בעיקר לאנשי מקצוע. במצלמות SLR פיגור התריס גבוה יותר בשל הצורך להרים את המראה.
מצלמה דיגיטלית
פיגור התריס הוא הרבה יותר בעיה עם מצלמות דיגיטליות מאשר במצלמות פילם. במצלמות דיגיטליות, העיכוב בעיקר מדגימת נתונים מחיישן CCD למעגלים של המצלמה לעיבוד ואחסון. השיפורים האחרונים בטכנולוגיה, לעומת זאת, כגון מהירות, רוחב פס וצריכת חשמל של שבב מעבד וזיכרון, כמו גם טכנולוגיית CCD, הפכו פיגור תריס פחות בעיה. החל בשנת 2007, בעיית העיכוב הייתה בעיקר במצלמות דיגיטליות בדרגת איכות גבוהה שצריך להעביר ברוחב הפס יותר נתונים.במצלמות פחות איכותיות זמן הפיגור היה קטן יותר. עם המעבר לחיישני CMOS זמן הפיגור ירד עוד יותר, מאחר וחלק מהעיבוד נעשה על החיישן עצמו.
פיגור AE & AF
הרבה אנשים רואים פיגור התריס כזמן שנדרש למצלמה להגדיר את החשיפה ופוקוס אוטומטי, שהוא פיגור מסיבה אחרת, אבל אפקט דומה.
גורמים אלה של פיגור ניתן לבטל על ידי הגדרה מראש את החשיפה והפוקוס, או על ידי הגדרה ידנית. טרום חשיפה והתמקדות מראש אומר "באמצעות חשיפה ופוקוס אוטומטי , ולאחר מכן תיקון ההגדרות כך שהם לא משתנים", זה יכול להיות לעתים קרובות נעשה על ידי לחיצת חצי על לחצן התריס (ואז הצלמה באופן אוטומטי קובעת במהירות מיקוד וחשיפה), או באמצעות שימוש במתג נפרד לנעילת AE /AF. טכניקות אלו יכולות להיות משולבות - אחד באופן ידני להגדיר את החשיפה ולאחר מכן להשתמש ב- AF נעול או להפך.
פיגורי תריס במצלמות שונות
Camera | Type | Shutter Lag ms |
---|---|---|
Nikon Coolpix L3 | Digital Point and Shoot | 1800 |
Nikon Coolpix S550 | Digital Point and Shoot | 590 |
Panasonic DMC Lumix FS20 | Digital Point and Shoot | 480 |
Canon PowerShot A590 IS | Digital Point and Shoot | 350 |
Sony Cyber-shot DSC-W80 | Advanced digital Point and Shoot | 150 |
Pentax MZ-50 | Amateur 35mm film SLR | 120 |
Konica Minolta Maxxum 7D | Advanced amateur APS-C digital SLR with built-in image stabilization | 117 |
Sony NEX-5 | Amateur APS-C digital compact camera | 115 |
Minolta Maxxum 9 (de) | Professional 35mm film SLR | 90 |
Leica M8 | Professional digital rangefinder | 80 |
Leica M9 | Professional full-frame digital rangefinder | 80 |
Sony Alpha DSLR-A850 | Professional full-frame digital SLR with built-in image stabilization | 74 |
Sony Alpha DSLR-A900 | Professional full-frame digital SLR with built-in image stabilization | 72 |
Minolta XD-7 | Amateur 35mm film SLR | 60 |
Nikon D300s | Amateur APS-C digital SLR | 53 |
Sony Alpha SLT-A77 | Advanced amateur APS-C digital SLR-alike with built-in image stabilization and electronic 1st curtain |
53 |
Canon EOS-1D Mark IV | Professional APS-H digital SLR | 49 |
Nikon D3s | Professional full-frame digital SLR | 43 |
Nikon D3x | Professional full-frame digital SLR | 40 |
Canon EOS-1D Mark II | Professional APS-H digital SLR | 40 |
Minolta XE-1 | Amateur 35mm film SLR | 38 |
Nikon F6 | Professional 35mm film SLR | 37 |
Sony Alpha NEX-5N | Amateur APS-C digital compact camera with electronic 1st curtain | 22 |
Leica M3 | Professional 35mm film rangefinder | 16 |
Leica M7 | Professional 35mm film rangefinder | 12 |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה